söndag 25 augusti 2013

Ebba 4 år - Barbietårta

Dotterns bästa kompis Ebba fyllde även hon fyra år iår. Hon är mycket road av prinsessor och dylikt. Förra året gjorde jag en Tingelingtårta som hon var mycket förtjust i. Detta år skulle hon i present få en (till) Barbie varför Ebbas mamma tänkte sig att sticka ner den i en tårta. Eftersom jag på webben sett många andra tårtor där tårtan är själva kjolen på Barbiedockan tänkte jag att det nog inte var en omöjlighet att göra och erbjöd mig att göra Ebbas tårta. Det är ju lite kul att prova något nytt och detta har jag inte gjort förut.


Dockan fick jag av Ebbas mamma och tårtfatet kommer från Ledbergs Krukmakeri.

Ljusa anslag fylld med Ahlgrensbilarfluff och jordgubbsmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sp. Dekorerad med sp och sockerkulor. Storlek: ca 20 bitar.

 
Barbie med klänning av socker.

 
Enkel korsett men med pillig dekor i form av små sockerkulor.


Tårtan i sitt rätta element omgiven av prinsesstallrikar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så glad hon blev. Och så fin tårtan blev!
Tack snälla!