tisdag 6 augusti 2013

Ida 4 år

Idas fyraårstårta blev inte så spektakulär som man kanske kunde vänta sig. Jag själv hade nog laddat ett år på att få göra hennes fyraårstårta. Jag frågade flertalet gånger under året hur hon ville ha sin tårta och varje gång fick jag såklart olika svar. Inget konstigt i det hon är ju ett barn som ändrar sig från stund till stund. Förra året var hon bestämd över hur hon ville ha den. Men inte iår. Iår fick jag olika svar från dag till dag endast två veckor före födelsedagen. Såklart att jag blev stressad över vad jag skulle göra till henne.

När det väl var dags att baka fanns ingen som helst ork eller inspiration. Jag erinrades dock alla gånger hon vill hjälpa till så jag överlät helt sonika dekorationsarbetet till min dotter. Jag bakade, fyllde, täckte och satte dit namn och siffra sedan stack jag ut blommor i olika färger. På födelsedagen satte jag vattenpennan i handen på henne. Hon blev glad för äntligen fick hon "göra tårta". Se så vacket den blev.


Ljusa anslag fylld med jordgubbsmousse och Ahlgrensbilarfluff. Spacklad med grädde och täckt med sp. Dekorerad med sp, sockerkulor och ätbart glitter. Storlek: ca 8 bitar.

Lyckat!

Tårtfatet kommer från Ledbergs Krukmakeri.


Förberedd tårta redo att bli dekorerad av fyraåringen.


Ett fast och självsäkert grepp kring vattenpennan, man kan tro att hon gör detta ofta.


Två fjärilar jag pillade lite med.
Jag måste ju inspirerar och tipsa om hur man kan göra.


Likaså visade jag att man kan vika upp blombladen lite.

Grattis älskade dotter på fyraårsdagen!

Inga kommentarer: