måndag 9 september 2013

Arelys mexikanska tårta


Arely fyllde trettio och skulle överraskas på jobbet med en tårta. Arely är från Mexico och längtar ofta hem. Arbetskollegorna hade gemensamt bestämt att tårtan skulle ha mexikanskt tema men sedan fick jag fria händer. Att tårtan blev blå skulle representera havet som omger landet, men min melering blev inte bra. Jag knådade för lite och/eller för mycket i förhållande till utkavlingen och resultatet blev mest blått och ingen melering just.

Chokladanslag fylld med vaniljkräm och jordgubbsmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med vanilj-sp. Dekorerad med sp och ätbar glitterfärg. Storlek: ca 20 bitar.










Tre ting lärde jag mig under produktionen:
1. Hur Mexico ser ut.
2. Hur Mexicos flagga ser ut.
3. Hur man säger grattis på födelsedagen på spanska. (!Feliz cumpleaños!)

Inga kommentarer: