söndag 7 oktober 2012

Tårta på tårta

Inatt har jag slutfört totalt fyra tårtor varav en är min första våningstårta. Inte helt lätt det där med att stapla på varandra. Det blev kanske inte jättesnyggt men okej. Är inte så nöjd med tårtornas form för jag ville ha dem rakare, men det får bli till nästa gång. Denna gång gjorde jag i "omvänd" ordning. Jag förberedde först den mesta av dekoren och avslutade med att täcka och dekorera. Vanligtvis täcker jag först för att sedan göra/sticka ut dekoren och dekorera.

Jag önskar att jag hade bättre med tid att pyssla med det också. Inatt var jag färdig och gick jag och la mig 0330. Anledningen till tidsbristen heter hjälpsamt barn och gör att jag får göra tårtan, framförallt dekoren, när hon sover.

Nu en hektiskt morgon för att sedan bjuda alla dopgäster på de goda tårtorna och andra kakor.

Inga kommentarer: