söndag 23 september 2012

Prins-, och prinsesstårta

Grannarnas dotter fyllde fyra år och hon hade önskat en tårta med "en prinsessa med vit klänning och en prins och gräs och blommor...som Idas tårta". Det var väl egentligen bara det där med vit klänning som jag inte gjorde. Jag tyckte det blev för mycket bröllop över det så jag bestämde själv att det fick bli rosa med vit underkjol. Jag fick låna en bok "Så gör prinsessor" för att bli inspirerad.

Modellering är fortfarande inte min paradgren men jag tycker att jag lyckades hyfsat ändå. Speciellt nöjd är jag med att jag kom på att göra pärlhalsbandet.
Ljusa anslag fyllda med Dumlefluff och jordgubbsmousse. Spacklad med grädde, täckt med sp och dekorerad med sp, sockerkulor, ätbart glitter samt lite pulverfärg till kinderna.


Tack Tina för den fina fjärilsutstickaren.

Inga kommentarer: