torsdag 13 september 2012

Om tårttävling tycker jag...

...sådär.
Kul, om det sker på rätt sätt. Men värdelöst när det är som nedan.

Almondy har just nu en tävling som heter "Pimp My Tårta". Det är lockande att lägga upp ett eller flera bidrag. Men efter att ha läst tävlingsreglerna vet jag att det inte är lönt. För det är flest "gillamarkeringar" som gäller för att ta sig till final där till slut en jury väljer/röstar.

Såna där tävlingar är inte särskilt rättvisa. Det gäller bara att ha många vänner och bekanta för att lyckas. Om du kan prestera något spelar ingen roll. Jag kan till exempel aldrig få tillräckligt många "gillamarkeringar" ens om jag under mordhot tvingar alla mina facebookkontakter att rösta.

Men det är inspirerande att se alla bidrag och knycka några ideér.

PS Min efterdatering är inte färdig. Håll fortsatt koll bakåt i tiden, så att säga.

Inga kommentarer: