fredag 12 oktober 2012

Tävlingsbidrag

Så har jag ändå skickat in ett bidrag till en tårttävling. Det är Fazer som har en tävling för "alla bak- och dessertentusiaster" som de själva skriver. Skillnaden mellan denna tävling och den förra jag skrev om är att i denna så är det en jury som börjar med att utse finalister, tillskillnad från hur många röster man kan tigga till sig. Jag kommer ändå inte ha en chans att ens ta mig till final, och hoppas kanske inte på det heller. Men andra utanför vänkretsen får se vad jag kan och kanske fler hittar hit till min fina blogg.

Jag tävlar med denna tårta, som jag vet att många tycker är fin. Jag har ingen aning om vad juryn letar efter, förmodligen ingen tårta utan snarare en dessert av annan sort där man t ex experimenterat med smaker. Det brukar vara så i sådana här tävlingar. Senare i höst vet vi svaret.

1 kommentar:

bagerskan sa...

Ja det ska bli spännande att se vilka finalister som juryn tar ut!
Håller tummarna för dig, kram Karin