söndag 2 juni 2013

Hemmagjord mjukglass

Testade Arlas mjukglass för andra gången. Första gången var hos svärföräldrarna och allt gick bra. Denna gång hade jag svårt att vispa glassen fluffig efter att den stått i frysen. Möjligen kan det vara så att vi har det kallare i vår frys?

Vad jag tycker om glassen? Jag har hittills bara smakat mjukglassen med vaniljsmak. Glassen är god och smakar som mjukglass brukar smaka när man köper den ute i kiosker o. dyl.. Men gisses vad snabbt den smälter. Jag spritsade i glassen i strutar och jag hann knappt plocka fram kameran och ta ett kort innan det rann om glassen. Det var ganska kladdigt att äta den på grund av att den smälte så fort. Jag tänker prova glassen med smak av jordgubbe och den med choklad, men sen tror jag att det räcker. Det är enklare och mindre både jobb och kladd att köpa mjukglass på stan vid enstaka tillfällen.

Med lite sockerkristaller på sig.

Inga kommentarer: