fredag 17 maj 2013

Viktors andra första tårta

På Viktors riktiga födelsedag ville vi också ha tårta. Födelsedagen spenderades hos hans farmor och farfar (mina svärföräldrar) varför jag inte hade mina tårtprylar med mig. Jag hade planerat att inte ha med några heller utan förlita mig på köpebotten etc. Nu föreföll det sig så att svärmor på eget bevåg, utan att jag visste om det, hade bakat en sockerkaka tänkt som tårtbotten.

Med två barn som drog i mig blev tårtan som den blev, dvs inte så snygg. Kan meddela att banan blir väldigt lös och rinnigt när man mosar dem. Spritsning är heller inte min starka sida än, men provar jag inte kan jag inte bli bättre på det. När det skulle slutdekoreras tog jag hjälp av min hjälpsamma dotter.


Ljusa anslag fylld med drottningsylt och mosad banan i ett lager, glasscreme i det andra. Täckt med laktosfri grädde och dekorerad med grönfärgad grädde, blommigt strössel, minimarshmallows och pyntgelé. Storlek: ca 14 bitar.


Min dotter hjälper till att dekorera med strössel och marshmallows.

Inga kommentarer: