lördag 5 april 2014

Fridas våriga födelsedagstårta

Jag har gjort Fridas födelsedagstårta förut. Återigen fick jag förtroendet. Denna gång skulle det vara en vårig tårta. Jag minns att jag tyckte temat var svårt till den förra våriga tårtan jag gjorde. Denna känns både vårig och somrig. Jag tycker den är fin.


Frida ville ha svartvinbärsmousse och körsbärsmousse. Det blev inget av dem. Svarta vinbär kunde jag inte hitta i affären denna årstid fast jag åkte runt till flera stycken. Körsbärsmoussen misslyckades jag med två gånger då den skar sig båda gångerna. Är visst ringrostig i tårtbakeriandet.
Efter ett akut telefonsamtal kom vi fram till att fylla tårtan med mangomousse och skogsbärsmousse istället. Skogsbärsmoussen gjorde jag med hjälp av moussepulver. Tårtan har ljusa anslag, är spacklad med citronsmörkräm och dekorerad med sp. Storlek: ca 14 bitar


 
Detaljer på sidan av tårtan.

Inga kommentarer: