tisdag 14 februari 2012

Födelsedag x2

Min make och jag fyller år dagarna efter varandra. Jag brukar få göra tårtan om det ska bli någon...konstigt va? Jag hade inga direkta ideér för hur den skulle se ut men jag skissade en del på hur namnen skulle stå på tårtan. Mina skisser sammanfaller sällan med slutresultatet, även om jag skissat så blir det något annat när jag väl sitter med sp:n och ska förbereda eller dekorera.

Denna gång gick jag på linjen: Vad har jag för rester? I min "tårtlåda" hittade jag två ganska stora klumpar sp. De var för små för att täcka en tårta ensamt, så då ploppade idén om denna design upp. Vad man inte ser på bilden är att pärlbandet också skiftar färg; lila pärlband vid bruna sidan och brunt pärlband vid lila sidan.
Ljusa anslag fyllda med vaniljkräm, mjölkchokladfluff med krossad Daim. Täckt och dekorerad med sp och sp med chokladsmak. Storlek: ca 12 bitar.